top of page

План рада од 14.12. до 18.12. - присвојни придеви, постављање питања, објекатске заменице, роботи

Пети разред – 14.12. до 18.12.

Област 3, Лекција 3, страна 56


Изражавање припадности

Француски присвојни придеви

Les adjectifs possessifs

Данас ћемо научити како да на француском језику кажемо да нам нешто припада помоћу речи „мој, моја, моје......“

Важно је обратити пажњу на род именице уз коју стоји присвојни придев.

Уколико испред именице стоји члан –та именица је мушког рода, уколико испред именице стоји члан – та именица је женског рода.

UN chien – muški rod, neki pas

UNE chatte – ženski roda, neka mačka


Погледајте у црвеној табели на страни 56, облике за присвојне придеве за мушки род(MON, TON, SON), женски род(MA, TA, SA), множину оба рода(MES, TES, SES)

MON - мој

MA - моја

MES - моји,

TON - твој

TA - твоја

TES - твоји,

SON - његов, њен

SA - његова, њена

SES - његови, њени


Ми их годинама уназад памтимо уз „ МТС 064“

*Пажња!

Уколико именица почиње самогласником или словом H, без обзира што је женског рода, употребљавају се облици за мушки род:

Une amie – prijateljica

MON amie – moja prijateljica

Можете погледати видео, учимо само облике за прва 3 лица, не све који су објашњени у видеу.


Хајдемо да вежбамо – обратите пажњу на члан који стоји уз именицу како бисте знали ког је рода:

Une table – Moj sto – MA table (une je član za ženski rod ....pa biramo oblik MA za ženski rod, pošto je Moj – zbog toga biramo MA a ne TA, SA)

Un chien – Tvoj pas -

Une chaise – Njegova stolica -

Un bureau – Moj sto -

Un ami – Tvoj prijatelj -

Une amie – Moja prijateljica -

Des tables – Moji stolovi -

Des chiens – Tvoji psi -


Вежбаћемо у току часа у Гугл учионици, обновићемо и сате тј. Колико је сати?







Шести разред

Област 3, Лекција 2, страна 61

Постављање питања

Poser des questions


У постављању питања је најважније да запамтите следеће упитне речи:

QUEL – који, стоји уз именицу у мушком роду

QUELLE – која, стоји уз именицу у женском роду

QUELS – који , мушки род у множини

QUELLES – које, женски род у множини

COMMENT – како

OÙ – где

QUAND – када

COMBIEN – колико


Quel âge tu as ?

Quelle musique tu aimes ?

Quels films tu aimes ?

Quelles chanteuses tu adores ?

Comment tu t’appelles ?

Où habites-tu ?

Quand tu vas au Francollège ?

Combien ça coûte ?


Први задатак је да преведете ове реченице, вежбаћемо заједно на часу у Гугл учионици.


Други задатак је да погледате видео, препишете песму и реченице које се јављају на српском (слику преписане песме послаћете у Гугл учионици, то је домаћи):



На страни 60 су присвојни придеви које ћемо овог пута само обновити, вежбаћемо у другом полугодишту. Ево видеа на ту тему:









Седми разред

Област 3, лекција 3, страна 62

Parler de quelqu'un, de quelque chose

Govoriti o nekome,nečemu

Zamenice COD / COI (објекатске заменице)


Данас учимо заменице за директни - прави и индиректни - неправи објекат.

Заменице за директни - прави објекат COD:

(питање које можемо поставити је КОГА;ШТА)

ME - мене

TE - тебе

LE, LA, L'- њега, њу

NOUS - нас

VOUS - вас

LES - њих


Заменице за индиректни - неправи објекат - COI:

(питање које можемо поставити је КОМЕ; ЧЕМУ ....на француском à qui, à quoi)

ME - мени

TE - теби

LUI - њему

NOUS - нама

VOUS - вама

LES – њима


Ове заменице стоје између личне заменице (тј. субекта) и глагола.

Пример:

COD –

Ја га гледам. Je le regarde.


COI -

Ја му причам. Je lui parle.


На часу ћемо вежбати уз примере:

COD:

Ти га гледаш

Он је гледа

Она ме гледа

Ја вас гледам

Ти их гледаш

Ми вас гледамо

COI:

Ја ти причам

Ти ми причаш

Он нам прича

Ми јој причамо

Они ми причају

Ми вам причамо


Домаћи

Преписати ово објашњење и примере које смо вежбали на часу у Гугл учионици.













Осми разред

Област 3, лекција 3, страна 37


Non, ce n'est pas de la science fiction

Objekatske zamenice COD/ COI


Лекција:

Не....то није научна фантастика


Волела бих да прочитате лекцију и да ми у коментарима у току часа кажете шта сте разумели. Видели смо ове године да ово о чему се говори у тексту заиста није научна фантастика. Нажалост!


Граматика:

Ово уче седмаци ми обнављамо. Ево лекције:

Заменице за директни - прави објекат COD:

(питање које можемо поставити је КОГА;ШТА)

ME - мене

TE - тебе

LE, LA, L'- њега, њу

NOUS - нас

VOUS - вас

LES - њих


Заменице за индиректни - неправи објекат - COI:

(питање које можемо поставити је КОМЕ; ЧЕМУ ....на француском à qui, à quoi)

ME - мени

TE - теби

LUI - њему

NOUS - нама

VOUS - вама

LES – њима


Ове заменице стоје између личне заменице (тј. субекта) и глагола.

Пример:

COD –

Ја га гледам. Je le regarde.


COI -

Ја му причам. Je lui parle.


На часу ћемо вежбати уз примере:

COD:

Ти га гледаш

Он је гледа

Она ме гледа

Ја вас гледам

Ти их гледаш

Ми вас гледамо

COI:

Ја ти причам

Ти ми причаш

Он нам прича

Ми јој причамо

Они ми причају

Ми вам причамо


Домаћи

Преписати ово објашњење и примере које смо вежбали на часу у Гугл учионици.



Други час у свим одељењима биће посвећен Божићу и Новој години, новогодишњим честиткама:


Марија Јакшић - Marie Soleil




342 views

Recent Posts

See All
bottom of page